POPIS SLUŽBY
popis realizace služby - viz. registrace služby - zde
Služba podpora samostatného bydlení zahrnuje základní činnosti stanovené pro tuto službu zákonem o sociálních službách. Služba je poskytována ve formě terénní a zahrnuje tyto základní činnosti:
1/ pomoc při zajištění chodu domácnosti
- uživatelům služby je poskytována pomoc při zajišťování chodu domácnosti a to pomoc při běžném úklidu a údržby domácnosti a při údržbě domácích spotřebičů;
- uživatelům je poskytována podpora v hospodaření s penězi, včetně pomoci s nákupy a běžnými pochůzkami spojenými s obstaráváním si věcí potřebných pro svou osobu.
2/ výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- uživatelům je poskytována podpora při pracovním uplatnění na trhu práce;
- uživatelé jsou podporováni ve využívání veřejně dostupných nabídek zájmových, kulturních, sportovních a rekreačních aktivit;
- uživatelům je poskytována podpora při obnovování nebo upevňování kontaktu s přirozeným sociálním prostředím a v oblasti partnerských vztahů.
3/ zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- uživatelům služby je poskytována podpora v možnostech samostatného pohybu a
pobytu a při udržování osobních kontaktů s rodinou a přáteli;
- uživatelé jsou podporování a vedeni k využívání nabídky služeb, zájmových aktivit a
informačních zdrojů z běžného společenského prostředí;
4/ sociálně terapeutické činnosti
- uživatelé jsou podporování v rozvoji nebo udržení osobních sociálních schopností a
dovedností potřebných pro sociální začleňování;
5/ pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- uživatelům je poskytována podpora v obstarávání si osobních záležitostí na úřadech
a v organizacích.
Uživatelům je poskytováno základní sociálního poradenství formou poskytování informací sociálním pracovníkem zařízení.
Služba je poskytována formou terénní asistence a podpory, a to v těchto dnech a časech:
|
služba od - do
|
pondělí
|
07:00 – 19:00
|
úterý
|
07:00 – 19:00
|
středa
|
07:00 – 19:00
|
čtvrtek
|
07:00 – 19:00
|
pátek
|
07:00 – 19:00
|
sobota
|
07:00 – 19:00
|
neděle
|
07:00 – 19:00
|
ZÁKLADNÍ ZÁSADY A POSTUPY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
Pro dosahování základních cílů organizace se v Domovu pod hradem Žampach stanovují závazné postupy, a to formou vnitřních předpisů. Tyto jsou uvedeny v soupisu vnitřních předpisů služby. Při tvorbě systému poskytování služeb se vychází z těchto základních zásad (principů).
Soupis těchto vnitřních předpisů služby.
Základní zásady (principy) poskytované služby:
1. Dodržujeme základní lidská práva a svobody našich klientů.
2. Zachováváme jejich lidskou důstojnost.
3. Ke klientovi přistupujeme vždy individuálně; poskytování služby plánujeme podle jeho potřeb a také jí s tímto přístupem poskytujeme.
4. Službu poskytuje tým profesionálních pracovníků.
5. Podporujeme klienty v rozvoji a udržování jejich samostatnosti.
6. Základním účelem sociální služby je pomoc při sociálním začleňování; proto podporujeme klienty v získávání dovedností v navazování a udržování vztahů v běžném prostředí a ve využívání veřejně dostupných služeb.
7. Spolupracujeme s dalšími subjekty a odborníky, kteří mohou být klientům pro kvalitu jejich života prospěšní.
Etický kodex zaměstnance Domova pod hradem Žampach:
Etický kodex zaměstnance představuje morální závazek upravující mravní postoje, chování a jednání všech zaměstnanců vůči uživatelům služeb a jejich zákonným zástupcům, rodičům a osobám blízkým, vůči ostatním zaměstnancům v pracovních týmech, vůči partnerům domova, vůči veřejnosti a také vůči organizaci samotné.
Etický kodex zaměstnance domova se stejně tak vztahuje i na další osoby působící v Domovu pod hradem Žampach v mimopracovněprávním vztahu.