Přehled účastníků dle festivalových ročníků, MODERÁTOR, ZVUKAŘ |
:: 2019 :: 2018 :: 2017 :: 2016 :: 2015 :: 2014 :: 2013 :: 2012 :: 2011:: 2010 :: 2009 :: 2008 :: 2007 :: 2006 :: 2005 :: 2004 :: :: FESTIVAL MODERUJE :: FESTIVAL ZVUČÍ :: [zpět na hlavní článek k festivalu]
XVI. ročník letního hudebního festivalu pod hradem Žampach sobota 6. 7. 2019 od 14:00 hodin "Alternativa, pop, rock, housle, kytary, bubny a krásné hlasy"
19:30 - 20:30 Luboš Pospíšil & 5P
Účinkující XV. festivalového ročníku-2018: sobota 14.7. 2018
E-band https://cs-cz.facebook.com/kapela.eband/
Barbušáci - soubor Domova pod hradem Žampach
Ginko - soubor Domova pod hradem Žampach
Divadélko Romaneto
WASABIhttp://bandzone.cz/wasabi?at=info&cd=1
Michal Šindelář https://www.michalsindelar.cz/ V minulosti působil Michal 8 let po boku svého otce „Dědka“ Šindeláře v kapele Katapult a dodnes zařazuje některé její hity do svého koncertního programu (např. Až, Já nesnídám sám, Blues opuštěný postele ...). Spolupracuje také s kapelami Semtex, se Samsonem Lenkem, Karlem Kahovcem a George & Beatovens a Ivanem Mládkem.. Především se ale věnuje sólové dráze a právě dokončuje další autorskou desku, kterou s kapelou představí na akcích v roce 2017-18.. Se svojí skupinou vystoupil, mimo jiné, i jako předkapela americké zpěvačky Suzanne Vega na jejím koncertu v Plzni a skotských rockerů Nazareth v amfiteátru v Lokti. Na rok 2018 je naplánovaný společný koncert se skupinou Smokie a opět s Nazareth. Dosud odehrál téměř 2 000 koncertů a vydal 5 sólových desek a na 30ti dalších spolupracoval. Ukázky skladeb (největší hit Hořely, padaly hvězdy téměř 5 000 000 shlédnutí!) Hořely, padaly hvězdy https://www.youtube.com/watch?v=uGptMoaMa08 BANDZONE http://bandzone.cz/michalsindelar21?at=video Obsazení kapely Michal Šindelář kytara, zpěv Jakub Kořínek (X-cover) kytara, zpěv Roman Pezlar (ex Extraband Rev) bicí Marek Abrahám (ex Fleret) basová kytara
X Cover Kapela X-COVER vznikla na konci roku 2010. Pestrý repertoár je orientován především na stěžejní rockové hity (Pink Floyd, Van Halen, R.E.M., Kiss, Eric Clapton atd.) z 60. až 90. let minulého století. Jednotliví hráči X-COVER většinou pracují i v jiných hudebních projektech, mají bohaté hudební zkušenosti jak ze současného, tak i z minulého muzikantského působení. A právě bohatá a rozmanitá hudební minulost těchto muzikantů je zárukou toho, že se X-COVER výrazně liší od jiných hudebních těles postavených na cover verzích známých hitů. X-COVER, to není revival, to je osobitá interpretace známých skladeb, které nenechají nikoho v klidu… Ukázka: https://www.youtube.com/watch?v=vNKsnCkbN0Y
Těžká doba
Účinkující XIV. festivalového ročníku-2017: Keltská - Irská hudba – středověká hudba sobota 22.7. 2017
Grál
Původně tří až čtyřčlenná skupina se během let rozrostla zřejmě v nejpočetnější středověkou kapelu v České republice, čítající více jak 8 členů(plus několik externích). Při kostýmovaných vystoupeních používá repliky starých nástrojů jako jsou šalmaje, kravské rohy (Gemshorn), zobcové flétny, středověké dudy, cistra (osmistrunná), středověký buben davul atd. http://quercus-music.cz http://quercus-music.cz Čtyřčlenná písecká skupina profesionálních hudebníků hrající středověké světské písně a tance ve vlastních úpravách se snahou přiblížit tuto hudbu dnešnímu posluchači. Při svých vystoupeních používají repliky historických nástrojů a oblékají se do dobových kostýmů. Elthin Profesionální soubor s mnoha znalostmi v oblasti středověké hudby. Při vystoupeních tak uslyšíte nejen krásnou hudbu, ale i zajímavosti o původu a obsahu skladeb i o životě dobových hudebníků - jokulátorů, žakéřů. Kapela vznikla v roce 2006 a od té doby odehrála již mnoho vystoupení nejen v České republice, ale také v zahraničí. Snaží se o věrnou interpretaci středověké hudby, kdy vychází ze získaných znalostí, dochovaných dobových zápisů a iluminací. V případě středověké hudby je přesná historická rekonstrukce velmi obtížná, a tak někdy přistupují ke kompromisům. Chtějí hlavně přiblížit krásné středověké melodie uchu současného posluchače (resp. diváka). Při produkcích používají pokud možno věrné repliky historických hudebních nástrojů a samozřejmě dobové kostýmy (2.polovina 14.století). Gnomus Středověká hudba v moderním podání, písně a tance staré Evropy, originální worldmusic.Od roku 2006 interpretují hudbu z období středověku, folklorní písně a tance i hudbu tzv. World Music a usilují o oslovení dnešního náročného posluchače doma i v zahraničí. Tomáš Kočko & Orchestr Dvojnásobní držitelé ceny Anděl za album roku, jejich aktuální album Velesu bodovalo v prestižní TOP 20 Europian World Music Charts, album Do kamene tesané aneb Ondráš se stalo předobrazem polského divadelního představení Ondraszek - pan Łysej Góry... Se svou muzikou inspirovanou tradiční moravskou hudbou objíždějí Evropu od Ruska až po Irsko, hrají na festivalech folklórních, folkových, rockových i metalových. Zatímco jejich první album - Horní chlapci - je folkovým holdem valašskému básníkovi Ladislavu Nezdařilovi, CD - Cestou na jih - je ethnorockovým putováním folklórními regiony Moravy ze severu na jih. A v rozpětí mezi těmito alby najdete hudbu Tomáše Kočka a jeho Orchestru. World music s moravskými kořeny. Kapela Těžká doba vznikla jako volné folkrockové sdružení, které se ke hraní scházelo v zahradním altánku hospody u Malinů. Před dvanácti lety se kapela přejmenovala po slovech tehdejšího hráče na džembe Mirka Němce, který prohlásil "vždyt´ já tam hraju jen tu těžkou dobu." což ostatním to připadlo jako dobrý název pro kapelu. Postupně se kapela více přikláněla k rockové muzice a jejími řadami prošlo přes 20 hudebníků, kteří si všichni společně zahráli na koncertu k desátému výročí těžké doby před dvěma roky v Dominu. S postupem času se někteří muzikanti vrátili k folkovým kořenům a nyní hrají v kapele s názvem PPS, například petr kulda nebo karel pokorný. Těžká doba není uzavřená společnost a proto s ní během let hostovalo i spousta dalších muzikantů, kteří si prostě přišli zahrát. S mírným přeháněním by se dalo říct: "tak jako měl Vlasta Redl kapelu s názvem "Kapela, která se jmenuje pokaždé jinak", tak Těžká doba je kapelou, která hraje pokaždé v jiném složení. Účinkující XIII. festivalového ročníku-2016: ´V rytmu různých žánrů´ ČASOVÝ PROGRAM KE STAŽENÍ sobota 9. 7. 2016 https://www.youtube.com/watch?v=Eyap3UkabK0 V devíti, energicky, česky, po svém, s úsměvem… Od roku 2011 objíždíme malé i velké hudební akce, na kterých stahujeme jednoho diváka za druhým do našeho SKákavého světa, a pomocí kombinace všech možných nástrojů kouzlíme úsměvy na tváři každého fanouška, který si chce náš koncert užít. Naše hudba obsahuje prvky ska a reggae, ale také jazzu, latiny a občas je to i docela obyčejný popíček. Každý člen kapely přinaší do naší tvorby jiný hudební přístup a dohromady se snažíme vytvořit kompaktní zvuk, který pak šíříme dál. http://www.casdobrouc.estranky.cz/ Č.A.S. je svobodné občanské pěvecké sdružení, zatím bez právní subjektivity. Sbor vznikl koncem roku 2007 s cílem kvalitně bavit sebe a posluchače. V roce 2008 se Č.A.S. účastnil Dobroučských hudebních slavností, uspořádal samostatný koncert v Dolní Dobrouči a účinkoval v kapli na Žampachu. Z hlediska používaného třídění je Č.A.S. komorní smíšený pěvecký sbor. (to znamená, že má méně než 20 zpěváků – momentálně 17). Členy sboru jsou výhradně amatéři, ovšem nadšení a schopní; zpěvačky a zpěváci jsou z Dolní Dobrouče a okolí sahajícího až k Vysokému Mýtu, v případě dirigenta až do hlavního města Prahy. Repertoár je velmi široký a obsahuje trojhlasé a čtyřhlasé skladby populární i articifiální hudby zpívané á capella i s doprovodem (klavír, flétny, kytara). Název sboru vznikl spontánně při skupinovém řešení organizačních záležitostí vznikajícího tělesa a demokraticky umožňuje mnoho variant výkladu.
Kieslowski je projekt o dvou lidech, o dvou hlasech a intimitě, která rezonuje mezi dvěma lidmi. Duo tvoří hudebník David Pomahač alias DKP (působil v kapelách Bez peří, Houpací koně nebo v doprovodné kapele Xaviera Baumaxy) a pianistka a zpěvačka Marie Kieslowski (druhým jejím projektem je kapela Selective Mute). Kieslowski o sobě dali vědět poměrně brzy od svého vzniku, a to deskou Tiché lásky, která vyšla v roce 2011. 1/2011 - Tiché lásky - album stojí na akustickém zvuku kytary, piana a kontrastu dvou barevně výrazných hlasů. Tato křehká výpověď o láskách, které držíme hluboko uvnitř, příjemně překvapila hudební kritiky a škatulka alternativní folk zažila osvěžující koupel. 9/2012 - Na nože - Písně o lásce a zabíjení - v září í 2012 Kieslowski vydali druhé album Na nože, které naplňuje načaté téma vztahů, lásky, nejistot, strachů, dospívání a hledání klidného místa, kde již není potřeba nic říkat. Zvukově se deska rozrostla a přináší nové hudební prožitky. DKP odhaluje ještě více ze sebe sama, ale pozor, tyto zpovědi nejsou pláčem. Kieslowski se drží upřímné české poezie a hudebních aranží, které jsou bez vytáček. Spolu s Marií, která na desku vnáší hravost a něhu, je deska Na nože skutečně jako nůž, který se zařezává hluboko do masa. 9/2014 - Mezi lopatky - písně o lásce, stárnutí a loučení - Kieslowski vydávají svou třetí desku Mezi lopatky. 'Urban folk', jak svou tvorbu Marie Kieslowski a David Pomahač nazývají, zcela vystihuje jejich přímočarý způsob, jak zpívat o vztahu mezi dvěma lidmi. Kieslowski na novince vykračují z písničkářského lo-fi undergroundu, a to rozhodně nejen díky producentovi, kterým se stal na Mezi lopatky Jan P. Muchow. Strhující dynamika, originální aranže, citlivé beaty, vtip, silné texty a výborný zvuk jen dokazuje, že Kieslowski je duo, které si rozumí. https://www.youtube.com/watch?v=41A0eQy2Zm4 Jsme Bags, osmičlenná pop-rocková skupina ze Strakonic oživená dechovou sekcí a elektronikou v čele s krásnou zpěvačkou. Sázíme na energičnost a svou hudbou chceme bavit a oslovovat publikum napříč všemi generacemi po celé české zemi. Za 5 let existence máme za sebou již přes půl druhé stovky koncertů, vydání třech EP a jednoho plnohodnotného CD i úspěchy v hudebních soutěžích. Po úspěšném Bandzone showcase 2011, přehlídce pro 6 nejtalentovanějších kapel roku, jsme začali také spolupracovat s hudebním serverem Bandzone.cz. Vystupujeme pravidelně nejen na velkých či menších hudebních festivalech, ale také i jako support větším kapelám jako jsou UDG, Mandrage nebo Vypsaná fixa. https://www.youtube.com/watch?v=9r8y1hfwEyI Hudební soubor Barbušáci navazuje na letitou historii hudebních a pěveckých kroužků, které vždy neodmyslitelně patřily k zájmovým útvarům Domova pod hradem Žampach. Ve své činnosti využívá muzikoterapeutických prvků (bubínky, Orffovy nástroje, dešťová hůl, …) a rytmického cítění členů souboru. Význam hudby pro rozvoj člověka s mentálním postižením je neocenitelný, hudba zasahuje celou psychiku jedince, intenzivně rozvíjí zejména smyslové vnímání, estetické cítění, pohybovou činnost. Vede k soustředění pozornosti, rozvíjí paměť a fantazii. https://www.youtube.com/watch?v=tuvEz9N9ABk Místo oběda si námořník a pepek dali první zkoušku. Něco se stalo. Pepek byl pro kytaru rozhodnutý už od počátku a tak brousí svou hru od chvíle, co vzal kytaru poprvé do ruky. Zatímco námořník dlouhá léta zkoušel, co mu do tý ruky padne až po několika zlámaných paličkách, protrhlých blánách (bubnů) a prasklých činelech ho napadlo taky trhat struny... https://www.youtube.com/watch?v=Mw1XYx1OCrE Slovo bran znamená v bretonštině havran a v keltských legendách je havran uváděn jako posel zpráv. V případě této kapely je havran poslem zpráv těch navýsost nejlepších. Bran, to je profesionální pojetí hudby vycházející ze starých bretaňských lidových motivů, dávných tanců a zpěvů moře. Moderní instrumentace je podpořena dynamickou a pulsující rytmikou. Osobitě zpracované tradiční tance a písně, doplněné vlastními skladbami členů kapely, vytvářejí zvláštní svět, ve kterém mají rozhodující slovo sny. Takové je i zatím poslední album „Le carnet noir“, které skupina nyní na svém turné propaguje. https://www.youtube.com/watch?v=DZfM94ThT1A „To, co nás nejvíc baví, je živé hraní. A to je i důvod, proč tohle všechno děláme.” Přes dvě stovky odehraných koncertů a dvě natočená alba – tak se dá shrnout tříleté působení kapely LOLA. Kromě toho má kapela na kontě několik vyhraných talentových soutěží - například Mercedes Live Space nebo Skutečná liga. LOLA získala třetí místo v kategorii Talent roku v soutěži Žebřík. Slovy porotců i fanoušků je jedinečná pro své české texty a hlavně energickou show. Tu mohli fanoušci zažít na klubových turné například s UDG nebo Portless. Kapela také pravidelně vystupuje na největších festivalech jako Rock for People, Benátská noc nebo Votvírák. Za sebou má i střední a menší české festivaly, řadu městských slavností a kluby po celé republice. LOLA je jednou z kapel, která si chce své fanoušky “vyjezdit” a osobně poznat na koncertech. http://bandzone.cz/zakazanyovoce zakázanÝovoce – 10 let na scéně!! Od vzniku v roce 2005 natočila 5 studiových alb, 12 oficiálních videoklipů a odehrála cca 700 koncertů. V roce 2015 slaví kapela 10 let své existence. Začátkem roku 2016 kapela přichází s novou tváří a připravuje nový videoklip, kde představí nové členy. Kapela pilně zkouší a připravuje se na první klubové koncerty a letní festivalovou sezónu. Zatím má potvrzené vystoupení na hlavní stage Masters of Rock, Městských slavnostech v Čáslavi, třebětický MOTÁKfest, Magmafesty v Písku a Jihlavě nebo festival Footfest v Želči u Tábora. Historie: 2016 Mičudka SILNÉ MELODIE,KRÁSNÉ ŽENY,UDATNÍ MUŽI... MIČUDKA je třeba synonymum pro úplněk.Což je určitě magickej den.Mám k tomu dni kladnej vztah a to slovo /MIČUDKA/ se mi líbí.Je takový hezky český...Zpíváme česky,hrajeme česky,vypadáme hezky.Úplňkový hraní,to by mohlo bejt magický...
Účinkující XII. festivalového ročníku-2015: ´Hudbou k dobré náladě...´ PLAKÁTEK LHF 2015 sobota 11.7.2015 https://www.youtube.com/watch?v=Xs--VccRF2s Dědovy blechy jsou čtyřčlenná kapela z Vysokého Mýta, která desátým rokem obšťastňuje své okolí energickými koncerty postavenými na punkovém základě, avšak při zachování bohatosti aranží jednotlivých písní. - české texty, songy založené na kytarách, důraz na uvěřitelný projev https://www.youtube.com/watch?v=CxnSmAVzUT4 Skupina W.A.F. je parta mladých kluků, kteří se snaží oslovit publikum převážně českými texty a svým "svižným" pop-rockem. Za sebou má kapela více než 100 klubových koncertů, jako support zahrála před Mandrage, UDG, Rybičky 48, Miro Šmajda, Martin Harich, Imodium.... * 2012
* 2013
* 2014
https://www.youtube.com/watch?v=VtL5JP216_I Hudební soubor Barbušáci navazuje na letitou historii hudebních a pěveckých kroužků, které vždy neodmyslitelně patřily k zájmovým útvarům Domova pod hradem Žampach. Ve své činnosti využívá muzikoterapeutických prvků (bubínky, Orffovy nástroje, dešťová hůl, …) a rytmického cítění členů souboru. Význam hudby pro rozvoj člověka s mentálním postižením je neocenitelný, hudba zasahuje celou psychiku jedince, intenzivně rozvíjí zejména smyslové vnímání, estetické cítění, pohybovou činnost. Vede k soustředění pozornosti, rozvíjí paměť a fantazii. https://www.youtube.com/watch?v=NtV7SEdHj5g The Spankers, v čele se zpěvačkou Elén Berešovou, je v součastnosti jedna https://www.youtube.com/watch?v=YtkbyQTLKdg Honza Ponocný, se podílel na více jak padesáti albech tuzemských i zahraničních interpretů (Ivan Hlas, Jana Recenze: http://www.novinky.cz/kultura/325383-recenze-circus-ponorka-lehce-zmodernizoval-pisne-smoke.html https://www.youtube.com/watch?v=N99QUXaCExY Kapela HASHBERRY byla založena začátkem roku 2008. Hraje víceméně rockovou muziku, ve které můžete cítit prvky grunge, folku….. , ale protože nemají rádi škatulkování, tak možná stačí napsat, že děláme muziku hlavně pro naši vlastní zábavu a seberealizaci. "Pokud Vás nějakým způsobem naše hudba zaujme, tak budeme rádi, když nám přijedete vyjádřit svoji podporu na nějaký z našich koncertů ..." https://www.youtube.com/watch?v=PtNHdX7uo2Y Založena roku 1986 - po návratu /z tehdy povinné dlouleté vojenské služby/ členů skupin Ball Bearing /Caine- dvoutónová kytara a zpěv/ a Zastávka Mileč / Déma - kytar a zpěv, Jožžin - bicí a zpěv/, přibírají podobnými aktivitami nedotčeného /Goldu - baskytara, zpěv/ a začínají psát v naprosté většině nové písně, nechtíc stavět na svých bývalých projektech. První vystoupení 26.11.1986 - ve vysokoškolském klubu OKO v Plzni V průběhu let se v sestavě vystřídá ještě několik dalších lidí: Renka /zpěv/, Ema /saxofon, zpěv/, Boví / kytara/, Přéma /kytara zpěv/, až se v roce 1996 ustálí na trojici: Caine /bicí, zpěv/, Déma /kytara, zpěv/ Golda /baskytara, zpěv/ a občasných hostech Romaně /saxofon, zpěv/ a Michalovi / kytara, zpěv/. Od roku 2008 kapela hraje v podstatě výhradně v zakládající tříčlenné sestavě Caine, Déma, Golda. https://www.youtube.com/watch?v=c2j9BxOF8yo Jelen je akustická kapela se členy na ose Přibyslav – Praha, jejíž členové se potkali na jam session ve studiu producenta Martina Ledviny (Debbi, Lenka Dusilová, Aneta Langerová, Tomáš Klus, Mandrage). S ním také připravili debutové album Světlo ve tmě, které je k dostání v obchodech, e-shopech i na koncertech skupiny. Jelen hraje „roots music“ – vlastní tvorbu vycházející z kořenů populární hudby jako je country, folk, bluegrass a blues.. Svým osobitým a přitom přímočarým přístupem své původní písně „nepřeplácává“ ale naopak se drží kouzla hudební syrovosti a přirozenosti. Jelen spolupracoval se skladatelem Janem P. Muchowem na hudbě k filmu „Okresní přebor“ a v současnosti vystupuje živě jak samostatně tak i se speciálním hostem, jímž je zpěvačka Kateřina Marie Tichá. https://www.youtube.com/watch?v=a6z087Hpyek Svébytná formace pocházející z uměleckého prostředí města Litomyšle, nabízí posluchačům pohled na další vzestupné kroky svého působení. Po osmi letech od založení ušla kapela kus cesty, na které posbírala nejen mnoho úspěchů, ale především si utvářela svou nezaměnitelnou tvář, kterou nyní představuje na novém albu. Rytmy sběrného dvoraDavid Andrž
Praxe: - již 20 let se aktivně věnuji hře na bicí a perkusivní nástroje (kapely, divadelně-taneční projekty atd.) - skládám hudební kompozice. - posledních 7 let pracuji jako lektor s různými skupinami (firmy, děti, postižení, atd.) - 6 let jsem kapelníkem skupiny Rytmy sběrného dvora - 4 roky praxe v neziskovém sektoru jako předseda občanského sdružení O.S.T.R.O.V. o.s. - koordinace a vedení skupin nejen při projektech o.s. - spolupracuji na různých kulturních akcích- festival Náchodská Prima Sezóna , Ualla Bosorka (kreativní cirkus), Seykorky (sportovně-kulturní akce), Polické Divadelni hry, Letní hudební festival pod hradem Žampach (pořádá Domov pod hradem Žampach) atd.
s o b o t a 12. 7. 2 0 1 4
WASABIhttp://bandzone.cz/wasabi?at=info&cd=1 Skupina Wasabi vznikla na konci léta roku 2008 v Ústí nad Orlicí. Wasabi se chtělo v batolecím věku věnovat cover verzím známých i méně známých kapel, převážně však takovým, které na rockových zábavách běžně ke slyšení nejsou, pro osvěžení leckdy mírně stojatých vod v malém českém rybníce. V současnosti (2012) je tomu ale už dávno jinak, jak můžete nakonec posoudit dál (dopředu) v historii, nebo na tomto profilu... Poprvé kapela vystupuje v klubu SMC Ústí nad Orlicí v listopadu 2008. Na konci léta roku 2011 dochází ve Wasabi ke zlomu. Kapela se s rostoucí chutí začíná věnovat vlastním věcem na úkor coverů a zdá se, že tento trend bude trvalejšího rázu. V té době odchází z Wasabi Iva Kulichová a Petr Halbrštát. Vzniklé turbulence potom pohlcují i další členy a zatímco Petr Dostálek se po krátké nevěře vrací zpět, v listopadu odchází z kapely bubeník Pavel Toman. Po nějakém čase hledání a zkoušení nových členů a práci na vlastních věcech se karta obrací. Wasabi nahrává ve své zkušebně pět demoverzí vlastních skladeb s vlastními českými texty a spolu s novými fotkami otvírá novou kapitolu na webu i na podiu... V květnu 2012 tedy Wasabi vyráží nově v této sestavě: Petr Dostálek - zpěv Po vydatném koncertování v roce 2013 vydává Wasabi svoje první minialbum s názvem Život v ulitě. Nahrávka byla pořízena v srpnu 2013 v renomovaném studiu SONO a Wasabi se tak ve své autorské tvorbě dostává zase o kousek výš na své cestě. Heebie JeebiesHeebie Jeebies- je nejen píseň Louise Armstronga a voo-doo výraz pro pocit naprosté dezorientace, ale především už od roku 1993 kapela z Hronova. Původní sestava Tomáš Laštovička (kytara), Radek Laštovička (kytara), Pavel „Černá zmije“ Tuček (basa), Honza „Hanz“ Říha (bicí), Tomáš „Bréba“ Peterka (zpěv) se během let několikrát změnila, stejně jako repertoár. Od původního ovlivnění kapelami Pixies, U.K Subs, ranými Offspring, ale i Laibachem a dokonce kapelami stylu EBM se odvíjely první hudební kroky. Mix punku, crossoveru a také popu ovlivnil zvuk prvního šestipísňového dema „Už je tu zase to pitomý jaro“ z roku 1996, které vzniklo v Královéhradeckém studiu Past za spoluproducentského dozoru Pavla Sondy. V té době už rok posunoval na kytaře struny Aleš „Mulis“ Kulda, který nahradil Radka a přišel z kapely Danger. Po vydání dema a úspěšném křtu na náchodském zámku přichází nabídka nahrávací firmy Happy Music (která bohužel nebyla nikdy naplněna) a odchází kytarista Tomáš Laštovička. Dva roky hraje kapela s jednou kytarou a poté do sestavy přichází kytarista Jarka Vodička. V té době vzniká v Teplickém studiu Exil CD Fuckin´Boys, které díky nedostatku zkušeností provozovatelů studia (byla to jejich druhá frekvence) nedopadlo produkčně nejlépe. Natočeno bylo 21 skladeb, z toho 12 jakž takž použitelných.. Po natočení alba odchází baskytarista Pavel Tuček a Jarka tedy přebírá jeho post. V letech 1999-2001 prožívají Heebie Jeebies útlum. Málo koncertují, tvorba nových písní vázne. Nový vítr do plachet přináší začátkem roku 2002 Michal „Basbombardon“ Říha (tenor), bratr bubeníka a Michal „Juliani“ Rudolf (basová kytara). V květnu 2008 začala kapela v pražském studiu Hostivař pod vedením Zdeňka Šikýře pracovat na desce To se tam nevejde. Ta vyšla v říjnu téhož roku u vydavatelství Cecek Records a pokřtěna byla na koncertech v Machově a na Zděřině s účastí sboru Skřivánci a dalších hostů. K písni Horská dráha vznikl ještě téhož roku videoklip. S písní Kde je kulička? kapela uspěla v roce 2009 v soutěži Naděje Beatu a vyhrála cenu poroty Kalumet strýčka Indiána. V dubnu 2010 kapela získala 3. místo v soutěži amatérských hudebních skupin s názvem Radegast Líheň a v červnu první místo v soutěži Przeglad kapel rockowych, která se konala v polské Nowe Rudě. V létě téhož roku se managementu kapely ujal Pavel Lelek a koncem roku nás opustil trumpetista Zajda, kterého nahradil Tomáš Bořek Podstata. Na jaře a v létě 2012 vznikla deska Ctrl + C, Ctrl + V, ke které přibyly celkem tři videoklipy a byla pokřtěna na Jiráskově Hronově před čtyřtisícovým davem fanoušků a s hosty Karolínou Fiedlerovou (zpěv), Martinem Bohoušem Bohadlem (housle) a Mildou Meierem (bicí). Na konci roku 2012 opouští Heebie Jeebies baskytarista Hugo, kterého nahrazuje seňor Pablo Hurdálek. Během svého fungování natočila několik videoklipů. Heebie Jebies mají za sebou hraní na velkých festivalech po celé české republice, v klubech i na Slovensku a v Polsku a dokonce na kuriózních místech, jako v autoservisu, v pivovaře, na plese gymnázia, či univerzity apod. BarbušáciHudební soubor Barbušáci navazuje na letitou historii hudebních a pěveckých kroužků, které vždy neodmyslitelně patřily k zájmovým útvarům Domova pod hradem Žampach. Ve své činnosti využívá muzikoterapeutických prvků /bubínky, Orffovy nástroje,...) a rytmického cítění členů souboru. Význam hudby pro rozvoj člověka s mentálním postižením je neocenitelný, hudba zasahuje celou psychiku jedince, intenzivně rozvíjí zejména smyslové vnímání, estetické cítění, pohybovou činnost. Vede k soustředění pozornosti, rozvíjí paměť a fantazii. Žampašští Barbušáci jsou otevřeni i spolupráci s jinými soubory a další veřejností. Svoji činnost prezentují nejen při různých příležitostech v domově (Zámecká slavnost, Letní hudební festival,...), ale i při vystoupeních na společenských akcích mimo domov, vč. zahraničí
Citizen37Citizen37 jsou čtyřčlenná indie/grunge-rocková kapela z České Třebové vyznačující se barevným kytarovým soundem s důrazem na melodiku, výraznými refrény a osobitým projevem zpěvačky. ale i ostrovní - britské syrovosti a melancholie. Nicméně máme rádi i psychedelii 60-tých let, klasický i moderní jazz a blues nebo world music. Zkrátka se necítíme žánrově vyhranění a ani nedbáme na stylovosti či uniformním projevu.“ Pick n´ BowKapela Pick n´Bow vznikla na jaře 2013 z přetlaku nápadů a touhy dělat muziku v akusticko rockovém hávu, tak aby se hodila například do kavárny. Kapela jednu chvíli i koketovala s perkusemi, což dodalo kapele další rozměr, ale po odchodu bubenice se baskytarista a houslistka rozhodli pokračovat pouze ve dvou a dát tak vznik neobvyklému spojení baskytary a houslí a tedy i neobvyklému výslednému zvuku. Stylově nedefinovatelné duo vytváří krátké skladby, které svojí stopáží málokdy přesáhnou 3 minuty, ale množstvím nápadů mohou směle konkurovat složitějším a delším skladbám. Písničky kapely můžete soustředěně poslouchat a nebo je mít jako podbarvení pro posezení a pobavení se s kamarády v příjemném prostředí baru. Poletíme?Kroskántry – lepší název svému novému albu pánové z brněnské kapely Poletíme snad ani dát nemohli. České country je totiž tak specifický žánr, až je s podivem, že se dosud nikdo nepokusil o jeho výstižné pojmenování. Výrazy „trampgrass“ nebo „čundrcountry“ sice vtipně a přiléhavě postihují směřování některých kapel, ale to, že české „kántry“ má s americkým „country“ jen určitou část společných rysů a je fakticky svérázným místním fenoménem, si přiznává málokterý z příznivců této muziky. JesterlandLIWIDV roce 2013 vedle první studiové desky s názvem Amélie ke stejnojmennému singlu, která vychází v dubnu, se Liwid vydávají v květnu a červnu na společné turné se skupinou Divokej Bill, chystají videoklip k singlu Amélie a opět účast na letních festivalech včetně rumunského Banátu, kde jsou Liwid již stálicí a podívají se v srpnu také na Ukrajinu ke krajanům, kde je čeká malé turné v Kyjevě, Lvově a Užgorodu. Na podzim pak vyrážejí na vlastní turné. Představí tak svou první desku ve více jak třiceti městech. Ale to bychom předbíhali, takže již brzy se dozvíte termíny jarního turné, sledujte koncerty. V roce 2012 jsme se, na naší společné cestě za slávou, rozloučili s basákem Rendou, který se rozhodl jít sloužit do české armády a věříme, že nás všechny ochrání stejně dobře jako hrál na basu. Krátkou chvíli a hlavně letní festivaly s námi odehrál Jára Choche Chocholouš (ex Bow Wave) než se v kapele objevil benjamínek (19 let), Matyáš Sajner. My věříme, že Matty je poslední a jsme rádi, že si vybral právě nás. A aby toho nebylo málo, rozhodli jsme se naší kapelu ještě více oživit a přibrali jsme k nám do party druhého kytaristu s krásným vokálem, Hanz Procházka (20 let).Teď to má ty, jak se říká: „pořádný koule“. V tomto roce to byly pro skupinu Liwid opravdové festivalové žně. Objevili se hned na několika věhlasných festivalech jako jsou Rock for People, Open Air festival v Týnci, Pilsner Fest, Jam Rock, Pyro fest a další. V Literárních novinách dokonce byli označení mezi největšími lákadly českého festivalu v rumunském Banátu, hned vedle velikánů jako jsou Mňága a Žďorp a Divokej Bill. Rok 2011 byl pro kapelu zatím nejúspěšnější. Hned v květnu se kapela objevila na 7 oslavách studentů Majáles po celé ČR a v době prázdnin na více jak 10 letních festivalech. „Za nejúspěšnější letošní účast na festivalu považujeme ČEZ ENERGY FEST v rámci MFFKV, kde jsme se ve spolupráci s hudebním portálem ireport.cz objevili hned se dvěma skladbama vedle velkých skupin na kompilačním CD k ČEZ ENERGY FESTU. V roce 2010 si kapela projela své vlastní turné ke svému hitu Blondýna z Londýna, který se objevil také v éterech rádií Bonton, Rock Rádio. V roce 2009 zaznamenává kapela zatím snad největší úspěch, společné turné s kapelou UDG ve více jek 25 městech celé ČR. Těžká dobaDobrá muzika revival! Kapela, která se komíhá někde na pokraji rocku, blues, folku, reggae, punku a jiné příjemné muziky. Oprašuje poctivé bigbítové písničky, které nezáří novotou, ale stojí za to, aby se hrály.
Rytmy sběrného dvoraDavid Andrž
Praxe: - již 20 let se aktivně věnuji hře na bicí a perkusivní nástroje (kapely, divadelně-taneční projekty atd.) - skládám hudební kompozice. - posledních 7 let pracuji jako lektor s různými skupinami (firmy, děti, postižení, atd.) - 6 let jsem kapelníkem skupiny Rytmy sběrného dvora - 4 roky praxe v neziskovém sektoru jako předseda občanského sdružení O.S.T.R.O.V. o.s. - koordinace a vedení skupin nejen při projektech o.s. - spolupracuji na různých kulturních akcích- festival Náchodská Prima Sezóna , Ualla Bosorka (kreativní cirkus), Seykorky (sportovně-kulturní akce), Polické Divadelni hry, Letní hudební festival pod hradem Žampach (pořádá Domov pod hradem Žampach) atd. Acoustic band https://www.facebook.com/pages/Acoustic-Band/237721019637804 ACOUSTIC BAND je uskupení muzikantů z různých kapel, které spojuje záliba v poslechu rockové muziky, a kteří si spolu na příležitostných akcích takovou muziku rádi zahrají trochu jinak - v akustickém „unplugged“ podání. http://www.youtube.com/watch?v=JWaNB7pZcVs
LIWID Je to už několik let, co se kytarista Radek Holub rozhodl založit kapelu. Klasika, garáž, název, který ani nešel přečíst a první koncerty na různých oslavách kamarádů. Uteklo pár let, občas někdo odešel, občas zase přišel a kapela hrála a dostávala se více a více do podvědomí, bohužel jen ve svém regionu. Píše se rok 2008 a v kapele dochází k několika zásadním změnám. Stálice kapely Liwid doplňují hned vedle kytaristy Radka a mladičkého velmi talentovaného bubeníčka Lukyho ještě basák Renda a frontman a nový zpěvák Jenda, který se ujímá mimo zpěvu také postu managera a kapele se začíná více než dařit. V roce 2009 zaznamenává kapela zatím snad největší úspěch, společné turné s kapelou UDG ve více jek 25 městech celé ČR. Mimo jiné také úspěchy v soutěžích RGM Live Space (v první 50.), Nescafe Coffeebreak (v první 60. českých kapel), Skutečná liga (v první 70.) a další soutěže, které už nyní skupina nebere tak vážně. Rok 2011 byl pro kapelu zatím nejúspěšnější. Hned v květnu se kapela objevila na 7 oslavách studentů Majáles po celé ČR a v době prázdnin na více jak 10 letních festivalech. Podzim 2012, termín natáčení první studiové desky s porducentem Jakubem Johánkem a mix a master přebírá Aleš Hyvnar. http://www.youtube.com/watch?v=htCf7wjgATE
Hudební soubor Barbušáci navazuje na letitou historii hudebních a pěveckých kroužků, které vždy neodmyslitelně patřily k zájmovým útvarům Domova pod hradem Žampach. Ve své činnosti využívá muzikoterapeutických prvků /bubínky, Orffovy nástroje,...) a rytmického cítění členů souboru. Význam hudby pro rozvoj člověka s mentálním postižením je neocenitelný, hudba zasahuje celou psychiku jedince, intenzivně rozvíjí zejména smyslové vnímání, estetické cítění, pohybovou činnost. Vede k soustředění pozornosti, rozvíjí paměť a fantazii. Žampašští Barbušáci jsou otevřeni i spolupráci s jinými soubory a další veřejností. Svoji činnost prezentují nejen při různých příležitostech v domově (Zámecká slavnost, Letní hudební festival,...), ale i při vystoupeních na společenských akcích mimo domov.
Na kytaru jsem začal hrát ve 14 letech (klasika),potom jsem se tak nejak sam jakš takš naučil hrát na piano. Na hudbě mám rád vše co má v sobě emoce, energii a upřímnou výpověď, to je pro mne důležitější než forma,zvuk,styl,převleky,parádičky,kudrlinky a omáčky.Skladat písničky jsem začal asi v 17. Začali jsme hrát s bráchou ve dvou na kytary, hráli jsme hlavně asi v Litomyšli a okolí jmenovali jsme se Sychra Band. Pote jsme založili kapelu Shut up moon, která hrála asi od roku 95 do 99. Potom jsem se na nějakou dobu na muziku vykašlall a věnoval se vydělávání peněz.Což jsem samozrejmně po nějaké době zjistil, že mne neuspokojuje. V současny době hraju sám na kytaru a piano na různych akcích,koncertech většinou jako předskokan. Taky nahrávám ve studiu v Lanškrouně u bratru Rollerových. http://www.youtube.com/watch?v=qSEqxQ0tHZA
Kapelu založil Průšin a Sbirro v roce 1994. Vydání 1. MC Kapři nás zahřejou proběhlo ještě v tomtéž roce. Muzikanti migrovali a kapela tříbila vkus a ladila formu. Vydala několik demosnímků (Demo 2000, Horkou Yehlow 2001), vyhrála nějaký soutěže (Broumovská kytara 2002) a hodně toho odehrála. CD Parfémy vyšlo v dubnu 2003. Na podzim 2005 kapela angažovala hned dvě báječné manažerky. Pak natočila svůj první klip Bombardér (březen 2006). Namaluj číču je nejnovější CD týhle kapely. Vyšlo v prosinci 2007. Je na něm 13 hitovek a klip Bombardér. Kapele se daří. Po hudební stránce, svěží a zábavná hudba je její hlavní zbraní. Sowa totiž není jen vyhoukaná, ona je za dlouhou dobu své existence i náležitě vyhraná, prolétává styly od bigbítu přes hardrock, pop až po reggae, nešetří zpěvnými refrény a chytlavými popěvky se schopností zaujmout na první poslech. http://www.youtube.com/watch?v=Tq9uPXpTx9Y
Pražský zpěvák a muzikant Jan Vytásek patří k prozatím poněkud utajeným příslibům zdejší (pop)rockové scény. Vládne poměrně charismatickým hlasem a jeho písničky vyvřelé z těch nejtradičnějších sedmdesátkových a osmdesátkových zdrojů, občas potřísněné i kapkou americké country, mají přímo nevídaný melodický potenciál. Zní to jako Bruce Springsteen, Tom Petty, Bryan Adams. http://www.youtube.com/watch?v=FP49Y16Lpzw&list=PL7350931EF59D501C&feature=player_embedded
Vladimír Mišík & ETC Vladimír Mišík je jednou z nejvýraznějších osobností české populární hudby již od 60. let 20. století. Svou tvorbou ovlivnil celou řadu umělců ať už z hudebního, výtvarného či literárního prostředí. Muzikanti pod značkou ETC však začali vystupovat v roce 1974. Vladimír Mišík s kapelou ETC přes mnohé personální změny a dvouletý zákaz činnosti v 80. letech koncertuje dodnes. Do roku 2007 vydal Vladimír Mišík & ETC… 10 řadových alb a několik dalších kompilací. Český rockový zpěvák, skladatel, textař, svými spoluhráči a přáteli už léta mírně ironicky, avšak právem přezdívaný „Legenda“. Se svou první kapelou hrával po parcích Elvise a Semafor, na barrandovském truhlářském učilišti založil skupinu Uragán. Po krátké epizodě u Komet spoluzakládal jednu z nejslavnějších českých kapel 60. let Matadors, v jejichž čele se začal hudbou zabývat profesionálně. Dále prošel Orchestrem Karla Duby, založil první vlastní kapelu New Force, se kterou odehrál jediný koncert v srpnu 1968, posléze byl krátkodobě angažován jako sólový kytarista v George & Beatovens Petra Nováka. V zimě 1968 s bývalým kolegou z Komet a Matadors, kytaristou Radimem Hladíkem, založil Blue Effect. S ním se Mišík prezentoval na první dlouhohrající desce Meditace. Po jejím vydání byl ze souboru vyhozen, vzápětí jej bubeník Jaroslav ´Erno´ Šedivý pozval do další slavné kapely tehdejší doby, Flamenga. S ním natočil Vladimír Mišík dodnes nesmrtelné album Kuře v hodinkách na texty Josefa Kainara. Dříve než album stačilo vyjít, Flamengo se rozpadlo a Mišík založil epizodní soubor Formace. Ke konci první poloviny sedmdesátých let založil skupinu ETC..., se kterou – přes mnohé personální změny a dvouletý zákaz činnosti v 80. letech – koncertuje dodnes. Zároveň se začal věnovat vedlejšímu akustičtějšímu sdružení Čunderground (původně s Vladimírem Mertou, Petrem Kalandrou ad., dnes vesměs se členy ETC...). V letech 1976 – 2004 vydal Vladimír Mišík s ETC... deset řadových alb, několik dalších kompilací a podílel se na několika vedlejších projektech. Mnohé Mišíkovy písně, často na texty známých českých básníků (Václav Hrabě, Josef Kainar, Jiří Dědeček ad.), doslova zlidověly a jsou ozdobami „kytarových večírků“ několika generací. http://www.youtube.com/watch?v=82OKqBmnvYg&list=PL7933C8F5AB70D704
http://www.lolabezi.cz/ http://www.youtube.com/watch?v=0elhR8oQBoI
Mother's Angels Hudební skupina MOTHER´S ANGELS z Litomyšle (rok založení 2005) hrající “agresivní pop” s důrazem na české texty. Účinkující IX. festivalového ročníku-2012: sobota 14. července 2012 od 14.00 hodin Bejlí
http://www.bejli.eu Počátky kapely se dají datovat do roku 2007. Po několika personálních obměnách se sestava ustálila do současné podoby, ve které působí od jara 2011. Takže, na projektu BEJLÍ se v tuto chvíl podílí: Petr Brousil - akustické kytary, irish bouzouki, mandolína zpěv Petrovy hudební nápady a texty jsou vlastně motorem celého BEJLÍ. V Davidovi se mísí slovenská, rusínská i německá krev. Přichází do BEJLÍ v květnu 2011. Mário je romský akordeonista, pianista, klarinetista. V minulosti byl pilířem skupiny KOA, která spolupracovala se Zuzanou Navarovou i Ivánem Gutierézem. V součastnosti koncertuje i sólově, nebo s kapelou BACHTALE APSA. Jakub Mazura - basová kytara, kontrabas Jakub vystudoval konzervatoř v Teplicích, obor kontrabas. Dnes se zabývá výukou hry a zvukařskou prací. http://www.youtube.com/watch?v=hp0awurhyRg&feature=related Bujabéza Kapela vznikala postupně od září 2008. Přes léto 2009 jsme přemýšleli o změně repertoáru a po měsíčním hraní Honzy a Víti v Irsku na ulici (hráli jsme převážně české a moravské lidové písně) nás napadlo založit větší seskupení i se zpěvem a hrát lidovky. Rozvěsili jsme inzeráty, ptali se známých a kamarádů, a po nějakém čase sehnali zpěvačku, basistu a konečně kytaristu. V této sestavě jsme existovali cca od ledna 2009. Naše úplně první vystoupení proběhlo 23.1.2009. Hráli jsme ještě na několika festivalech a poté se zavřeli do zkušebny, aby jsme mohli vydat naše první CD Bujabéza. J Během léta 2010 jsme odehráli kolem 10 koncertů na festivalech (Recesfest, Medvídek, Střelické strunobraní, Zahrada, Orlická brána, Dřevohostické folkáč...). Co se týče našich skladeb, čerpáme především ze sborníku Františka Sušila. Písním ponecháme text, který ve většině případů zkrátíme, v hudbě se snažíme vycházet buď z původního nápěvu, nebo volíme melodii úplně jinou, která podpoří atmosféru písničky. http://www.youtube.com/watch?v=5RTaZJVd4zc&feature=related
„tanec bez talentu – pohyb bez fyzické síly – nadsázka bez legrace“ Divadlo vzniklo v roce 2001. Inspirovalo se a pojmenovalo podle společného známého, jenž s oblibou napodobuje lachtaní zvuky. Výchozím bodem souboru je princip člověka hrajícího zvíře, které se stylizuje do divadelní postavy. Na základě úmyslné parodie předváděného zvířete dochází k bezděčnému zesměšnění sebe sama i člověka, jako druhu. Představení mohou být vnímána jako přirozené odlehčení dnes tolik populárního fyzického a pohybového divadla. Pro svá představení si Lachtaní divadlo vybírá všeobecně známé příběhy. Lachtaní divadlo Honzy Kovaříka hraje výhradně v exteriérech. Specialitou je vystupování v extrémních podmínkách - na sněhu, za průtrže mračen nebo naopak v tropických vedrech.
Barbušáci
/index.php?id=10808 Hudební soubor Barbušáci navazuje na letitou historii hudebních a pěveckých kroužků, které vždy neodmyslitelně patřily k zájmovým útvarům Domova pod hradem Žampach. Ve své činnosti využívá muzikoterapeutických prvků /bubínky, Orffovy nástroje,...) a rytmického cítění členů souboru. Význam hudby pro rozvoj člověka s mentálním postižením je neocenitelný, hudba zasahuje celou psychiku jedince, intenzivně rozvíjí zejména smyslové vnímání, estetické cítění, pohybovou činnost. Vede k soustředění pozornosti, rozvíjí paměť a fantazii. Žampašští Barbušáci jsou otevřeni i spolupráci s jinými soubory a další veřejností. Svoji činnost prezentují nejen při různých příležitostech v domově (Zámecká slavnost, Letní hudební festival,...), ale i při vystoupeních na společenských akcích mimo domov.
Beerberries
http://www.facebook.com/Beerberries Kapela Beerberries je skupina mladých muzikantů, zejména studentů pardubické konzervatoře, kteří našli zalíbení v irské muzice. Kapela se postupně formuje už od roku 2010. Současná a doufejme, že i finální sestava se dala dohromady v lednu 2012, kdy do kapely přibyl whistl, bodhrán, druhé housle a kytara/mandolína.
Country taneční soubor Alabama pracuje při SVČ Animo v Žamberku. Tady v Orlických horách, uprostřed nádherné přírody, najdete westernová tábořiště, farmy, osady a další místa, kde se pořádají rodea, country bály a festivaly a právě zde můžete vídat bandu nadšených country tanečníků a tanečnic - Alabamu. I když existuje množství způsobů a stylů, jak tancovat country, máme v tomto vcelku jasno. Chceme patřit k těm souborům, které v Čechách udržují povědomí o původních country tancích a říká jim něco hudba a tanec z Apalačských hor. Country tance nejen předvádíme, ale i učíme. Tomáš Kočko & Orchestr http://www.kocko.cz World music inspirovaná moravskou tradiční hudbou. Zvuk kapely je akustický, poučený rockem, etnickou hudbou i jazzem. V zahraničí je kapela řazena do prostoru mezi švédské Hedningarna a maďarské Muszikás. V ČR se jí dostalo přízvisek jako beskydské Chieftains či moravské Jethro Tull.
Písničkář Tomáš Kočko vstoupil do povědomí širší veřejnosti s recitálem, ve kterém uvedl zhudebněnou poesii básníka píšícího v dialektu beskydských horalů - Ladislava Nezdařila .
Druhou významnou částí repertoáru je původní ohlasová tvorba inspirovaná zbojnickou tématikou, zvláště pověstmi a písněmi o Ondrášovi, legendárním hrdinovi beskydských hor. Repertoár doplňují osobité úpravy tradičních písní Moravy. Jsme parta z Vysokého Mýta a okolí, kteří se zajímají o hru na tradiční africké perkusní nástroje, a protože jsme se odvážili i občas vystupovat, dali jsme si název GRI-GRI. Rytmy, které hrajeme, pocházejí ze západní Afriky, především z Mali a Guineje. http://www.youtube.com/watch?v=wO57j-3gTxo
Koňaboj, to je folklór-rock. Na jedné straně elektrická kytara, basová kytara, bicí a perkuse a na straně druhé mandolína, španělská kytara, housle, flétny. Vyškovská skupina Koňaboj hraje lidové písně z rozličných oblastí - východní Slovensko, Dolňácko a Luhačovické Zálesí a také regiony Moravy. Instrumentálně jde o nebývale dobře sehranou skupinu muzikantů. Kapela vznikala postupně od září 2008. Přes léto 2009 jsme přemýšleli o změně repertoáru a po měsíčním hraní Honzy a Víti v Irsku na ulici (hráli jsme převážně české a moravské lidové písně) nás napadlo založit větší seskupení i se zpěvem a hrát lidovky. Rozvěsili jsme inzeráty, ptali se známých a kamarádů, a po nějakém čase sehnali zpěvačku, basistu a konečně kytaristu. V této sestavě jsme existovali cca od ledna 2009. Naše úplně první vystoupení proběhlo 23.1.2009. Hráli jsme ještě na několika festivalech a poté se zavřeli do zkušebny, aby jsme mohli vydat naše první CD Bujabéza. J Během léta 2010 jsme odehráli kolem 10 koncertů na festivalech (Recesfest, Medvídek, Střelické strunobraní, Zahrada, Orlická brána, Dřevohostické folkáč...). Co se týče našich skladeb, čerpáme především ze sborníku Františka Sušila. Písním ponecháme text, který ve většině případů zkrátíme, v hudbě se snažíme vycházet buď z původního nápěvu, nebo volíme melodii úplně jinou, která podpoří atmosféru písničky. Dobrá muzika revival! Kapela, která se komíhá někde na pokraji rocku, blues, folku, reggae, punku a jiné příjemné muziky. Oprašuje poctivé bigbítové písničky, které nezáří novotou, ale stojí za to, aby se hrály.
Účinkující VIII. festivalového ročníku-2011: Mezcal Nové zboží Tato rocková, z 85% dívčí, kapela se zformovala na konci roku 2008, kdy byl průměrný věk všech členů 13 let, jako převážně revivalová skupina světově nejznámějších rockových kapel. Od té doby ušla velký kus cesty jak v osobním hudebním růstu, tak především ve svém repertoáru, který se rychle rozrůstá zejména o vlastní tvorbu. Kus práce stojí také za vybojováním svého místa na české hudební scéně, což není v enormním přílivu stále vznikajících kapel vůbec jednoduché. Pod uměleckým vedením Mgr. Martina Gregora, který stál u samého zrodu kapely, se holky se svým bubeníkem těší stále větší oblibě publika a jejich show je v nejrůznějších klubech stále vyhledávanější.
Basketels (Beatles Revival)
Pražsko-kladenská kapela Basketles se primárně zaměřuje na věrnou interpretaci písní Beatles a jejich cover-verzí z celého jejich aktivního období. Hrajeme v čtyřčlenném obsazení, rozšířeném o klávesy, díky jimž je náš playlist bohatší o takové písně jako jsou např. Let it be, Hey Jude, Obladi oblada a mnoho dalších. Pro zpestření vystoupení jsme zařadili do svého programu i několik zásadních písní jiných kapel z let šedesátých, např. Rolling Stones, Searchers, Chucka Berryho či CCR.
Stone Free Czech Experience (Jimi Hendrix Revival)
Zpěvák kapely, která se zaměřuje nejen na reprodukci písní od Jimiho Hendrixe, Dani Robinson se narodil v Detroitu, městě známém jako Motown. V mládí začal hrát na kytaru a nadšení pro hudbu ho vedlo v roce 1994 k založení formace Stonefree Experience v Los Angeles. Tato hudební formace se proslavila především výrazným hlasem Daniho připomínajícího Hendrixe. Po svém evropském turné v roce 2008 se Dani usadil v Praze, kde zakládá kapelu Stonefree Czech Experience s místními muzikanty. Kromě jiného kapela pravidelně vystupuje na festivale v Trutnově, kde každoročně sklidila velký úspěch.
Wasabi
Skupina Wasabi vznikla na konci léta roku 2008 v Ústí nad Orlicí. Kapela se věnuje cover verzím známých i méně známých kapel, převážně však takovým, které na rockových zábavách běžně ke slyšení nejsou… Snaží se tak rozvířit mírně stojaté vody v malém českém rybníce. Po loňském úspěchu, kdy si na festivalu zahrála unplugged v místní kapli, se vrací na hlavní scénu.
Průmyslová zóna
Kapela Průmyslová zóna je stálicí Letního hudebního festivalu pod hradem Žampach. Hudební uskupení vzniklo v roce 2008 v Letohradě a hraje především převzaté věci od Olympicu, Michala Hrůzy, Metallicy, Kabátů.
Sajkedelik Šraml Band
Doprovodný program:
NeSlušný návrh!? (studio DrUpIn)
Ryze improvizační herecký večer plný recese, hudby a mnoho dalšího překvapivého překvapení.Představí se čtyři herci, kteří předvedou přímo před Vámi herecký improvizační koncert.
Motto: "Kdo se bojí nesmí do studia DrUpIn."
Účinkující VII. festivalového ročníku - 2010: The Fribbles (Praha)
Kapela, jejíž repertoár tvoří převážně oldies hudba šedesátých let a klasický rock´n´roll let padesátých, autorů a interpretů jakými jsou např. Elvis Presley, Chuck Berry, The Beatles, Status Quo, John Fogerty, The Shadows, Little Richard… V repertoáru najdete i modernější skladby, které si The Fribbles upravili a interpretují je po svém, v rock´n´rollovém oldies soundu.
Rosťa Pechoušek alias Elvis Presley (Litoměřice)
Sólová dráha Rosti Pechouška alias Elvise Presleyho započala již před více než 5 lety. Se svým nadmíru úspěšným programem - přbližně 10 zpívaných písní doprovázených profesionální hrou na kytaru sklízí velký úspěch na akcích všeho druhu po celé ČR. Úžasný hlas Rosti Pechouška s kvalitním multimediálním doprovodem, různorodost programu a skvělé dobové kostýmy s neodmyslitelnými módními doplňky Elvise Presleyho Vás s prvními tóny největších hitů idola 50. let přenesou do doby krále rock'n'rollu a cadilaků.
Lukáš Taverna a skupina TASK (Praha)
Výborný zpěv a živelná hra na piano v podání Lukáše Taverny a členů skupiny Task ve stylu Blues & Classic Rock'n'roll nenechá nikoho v klidu sedět…
Hanka Dundrová & The KIDS (Most - Teplice - Děčín)
Ostřílená bluesová matadorka ze silné severočeské líhně na sebe poprvé výrazně upozornila jako zpěvačka mostecké kapely Blues No More. Po extempore s akustickým duem Tone Down (které přes krátkou existenci stačilo zvítězit v roce 2004 v prestižní žánrové soutěži Blues Aperitiv v Šumperku) a mateřské dovolené se na podzim loňského roku Hanka Dundrová vrátila na scénu s velmi našláplou mladou kapelou The Kids. V jejím čele stojí talentovaný kytarista Vítek Kopecký, který od svých vzorů, mezi nimiž je nepochybně Stevie Ray Vaughan na prvním místě, postupuje koncert od koncertu ke stále osobitějšímu způsobu hry. Kapela o svých kvalitách přesvědčila už i zmlsané publikum festivalu Blues Alive 2009 a zahrála si také v rámci afterparty při koncertu největší hvězdy amerického bluesového zpěvu Shemekie Copeland v Uherském Brodě letos na jaře.
EGO retro music (Hořice v Podkrkonoší)
V dynamické hodinové show plné energie Vám ve stylových kostýmech hudební skupina EGO retro music představí to nejlepší ze zlaté éry rock and rollu z let 50. až 70. V programu zazní skladby krále rock´n´rollu, božského Elvise, legendárních Beatles, dále se představí James Brown, Bill Haley & his Comets a vášnivý Tom Jones. Z let swingu zavítá i nezapomenutelný Frank Sinatra se svým New York, New York.
Wasabi (Žamberk a okolí)
Hudební skupina Wasabi se věnuje cover verzím známých i méně známých kapel, převážně však takovým, které na rockových zábavách běžně ke slyšení nejsou… Snaží se tak rozvířit mírně stojaté vody v malém českém rybníce :) Na Žampachu si je nenechte ujít, zahrají nám unplugged!
Těžká doba (Ústí nad Orlicí)
Dobrá muzika revival! Kapela, která se komíhá někde na pokraji rocku, blues, folku, reggae, punku a jiné příjemné muziky. Oprašuje poctivé bigbítové písničky, které nezáří novotou, ale stojí za to, aby se hrály.
Stopangin (Česká Třebová)
Rocková kapela, která působí přes deset let i letos přijede zahrát svůj rock´n´roll na Žampach.
Mezcal (Ústí nad Orlicí)
Nově vzniklé hudební seskupení na Ústeckoorlicku. Zajímavostí je využití houslí v nezaškatulkovatelném hudebním žánru. Nejsou ještě moc okoukaní, přijďte je podpořit.
Průmyslová zóna (Letohrad)
A trochu klasické zábavy na konec, ať si všichni společně můžete zazpívat :) Průřez tvorbou kapel Katapult, Olympic, Kern, Hudba Praha, Garage, Visací zámek a další…
Doprovodný program:
Lachtaní divadlo Honzy Kovaříka (Praha)
„tanec bez talentu – pohyb bez fyzické síly – nadsázka bez legrace“ Divadlo vzniklo v roce 2001. Inspirovalo se a pojmenovalo podle společného známého, jenž s oblibou napodobuje lachtaní zvuky. Výchozím bodem souboru je princip člověka hrajícího zvíře, které se stylizuje do divadelní postavy. Na základě úmyslné parodie předváděného zvířete dochází k bezděčnému zesměšnění sebe sama i člověka, jako druhu. Představení mohou být vnímána jako přirozené odlehčení dnes tolik populárního fyzického a pohybového divadla. Pro svá představení si Lachtaní divadlo vybírá všeobecně známé příběhy. Lachtaní divadlo Honzy Kovaříka hraje výhradně v exteriérech. Specialitou je vystupování v extrémních podmínkách - na sněhu, za průtrže mračen nebo naopak v tropických vedrech. U nás vystoupí s novou hrou Wanted Roy Bean (Eintopf Western).
TARTAS (Česká Třebová) Ohnivá show - plivání ohně, zapálené pochodně, hole a řetězy za doprovodu hudby.
LADIES - taneční aerobic, Letohrad
Účinkující VI. festivalového ročníku - 2009: Gnomus
Tlupa neurvalých muzikantů z Polabské nížiny do světa vyrážející, hřmot a roztodivné zvuky vyluzující. Nechte se strhnout uhrančivými rytmy a magickými melodiemi, zapomeňte na starosti své každodenní a vydejte se spolu s nimi do časů dávno minulých, ale kouzelných a nezapomenutelných.
Shannon
Skupina Shannon - irish music hraje irskou hudbu stejnou jako uslyšíte na Smaragdovém ostrově, což si kapela ověřila na loňském turné 2008 po Irsku, kde si zahrála společně s nejedním irským muzikantem a procestovala irský ostrov doslova křížem krážem od Dublinu po Galway. Shannon letošní rok oslaví 10 let existence. Největším úspěchem skupiny bylo vystoupení v roce 2007 jako předkapela "irské legendy" skupiny ALTAN v T-Mobile Aréně! Irskou hudbu v podání skupiny Shannon můžete také slyšet v divadelní hře HRDINA ZÁPADU, kterou uvádí divadlo Činoherní Klub v Praze. Natočila již dvě alba s názvem Poor but Happy a Sláinte! /Na zdraví - pozn. překl./ Shannon hraje irskou hudbu svým strhujícím způsobem, za respektování všech ornamentů a ozdob melodie. V jeho nástrojovém obsazení najdete irské banjo, housle, low whistle, whistle, bouzouki a kytaru v tradičním ladění a samozřejmě zazní i písně, nejen v anglickém podání.
Grál
http://www.historicus.cz/gral/gral.html Skupina využívá repliky středověkých nástrojů - šalmaje, cistry, středověké dudy apod. Písně jsou zpívány nejen v češtině, ale také ve staroitalštině a latině. Kelská vinice Jsme kladenská kapela a máme pět členů. Společně hrajeme od roku 2003.
Hrajeme převážně irskou instrumentální, ale i tuzemskou tradiční a vlastní hudbu. Interpretační inspiraci čerpáme i v jiných hudebních žánrech. Osobité aranže jsou doprovázeny i autorskou tvorbou. Snažíme se o pevně vystavěnou hudbu plnou energie a emocí. Hlavní hnací motor kapely je dosud radost z muziky, nakolik je tato skutečnost znát posoudíte jistě sami. Quanti Minoris
Melodická linka s nosným středověkým prvkem za použití replik historických nástrojů je přepasírována přes rockový základ. Výsledkem je sice stylově hůře zařaditelný hudební směr, ale o to je zajímavější svojí barevností zvukovou (gemshorn, křivý roh, zobcové flétny, píšťala s měchuřinou, chalumeaux, příčná flétna, loutna), ale i rytmickou ( kromě tradičních 4/4 a 3/4 také 6/8, ale i méně používaných 10/8 a jiné .veselé. ).
Dick O´Brass
Co se zaměření týče, kapela čerpá inspiraci především z bretonské či irské tradiční hudby, velkou část repertoáru zaujímají skladby autorské, do kterých se daří úspěšně vmísit zejména autentické nástrojové obsazení. Zpěvy jsou v češtině, bretonštině, angličtině i francouzštině. Skupina má za sebou úspěšné vystoupení na řadě festivalů - mimojiné Trutnov Open Air, Skotské hry, Keltská noc, Beltine, Okoř se šťávou, dále účast na více než 30 regionálních festivalech. Již potřetí za 3 roky hrála skupina jako hlavní performer v Paláci Akropolis, pravidelně vystupuje v pražském Kainu či Vagonu i v řadě mimopražských klubů.
Stopangin
Skupina STOPANGIN byla založena počátkem roku 1997. Původní sestavu tvořili následující členové:
Jiří Švihálek - zpěv a kytara, Honza Rybka - kytara, Libor Šimek - baskytara, Petr Dostál - bicí Zpočátku šlo spíše o to vůbec se sehrát. Kapela tehdy hrála maximálně jednoduché převzaté skladby, aby se to podařilo. Šlo o české písničky od skupin jako Olympic či Katapult, došlo však i na Jirku Schelingera a na jednodušší věci od Arakainu. Již tehdy však byly pokusy o vlastní tvorbu, která byla pro kapelu přece jen lákavější a není tedy divu, že právě ta se stala cílem. Za zmínku stojí i skutečnost, že nejednu vlastní skladbu z té doby hraje STOPANGIN dodnes (i když zpravidla zdaleka ne v původní podobě). Jejich tehdejší hudební styl nelze zřejmě označit přesněji, než "český big-beat". Rozhodně nešlo o nic "těžce originálního". Důraz byl kladen na celkovou melodiku a jednoduchou rytmiku, což kapele vydrželo dodnes. Průmyslová zóna Letohrad
Jak to začalo?No asi tak,že Míra náš zpěvák a doprovodná kytara mě dva roky ukecával,aby jsem si koupil bicí a ,že prej založíme kapelu.No a v lednu 2008,jsme šli do restauračky na pár piv,jenže to bylo tak hnusný,že jsme dali radši průřez vín co v hospě měli.Po-té co jsme se pěkně opili a odcházeli tak do mě neustále hučel,no a co jsem udělal já.Sednul si k netu a nevim jak se mi to povedlo,jsem si objednal svoje první bicí "červený staggy".Ráno jsem se mlátil do hlavy když jsem si to uvědomil,ale dnes mu můžu jen poděkovat,že mám prima odreagování.Basák je švára a ten byl doma se svoji "Diamantkou"již taky rok v pohotovosti a náš solový kytarista Jaryn do té doby hrával jen na balkóně ve čtvrtém patře jejich paneláku a měl chuť vyměnit balkon za zkušebnu.A poprvé jsme se sešli ve "zkušebně" ,kterou nám poskytl Jaryho tatík 1.2.2008,mno a Tak jsme začali a vy sami můžete posoudit jakou cestu jsme za těch pár měsíců ušli.Natočili jsme svoje první demo tak doufám,že se vám bude aspoň trochu líbit. Na konci března nás bohužel opustil náš basmistr Georg,na jehož místo naskočil Petr"Cvrček".
Současné složení kapely: Zpěv, kytary –MiRo Solová kytara – Jarryn Baskytary – Cvrček Bicí – dozvuky – Richie Doprovodný program:
Divadlo Dvou Trubadúrů
Kočovné divadélko pro malé i velké, herci živí i dřevění.Pohádky i vážné kusy každý z vás ať shlédnout zkusí.
Gall Tír
tradiční irské ceilí tance
Lachtaní divadlo Honzy Kovaříka Stávající věk divadla můžeme datovat od roku 2001, kdy zdecimované torzo původních lachtanů přijímá na počest svého vytrativšího se guru název Lachtaní divadlo Honzy Kovaříka. Výchozím bodem nově vzniklého souboru je princip člověka hrajícího zvíře, které se stylizuje do divadelní postavy. Na základě úmyslné parodie předváděného zvířete dochází k bezděčnému zesměšnění sebe sama i člověka jako druhu. Představení jsou také vnímána jako nenucené odlehčení dnes tolik populárního fyzického a pohybového divadla. Divadlo má zatím na kontě uvedení pěti her plus několik jednorázových projektů.
Dataprojekce z cest po Irsku - Jiří Chládek, Dolní Dobrouč
keltská vesnice (v zámeckém areálu)
výroba i prodej keramiky, výroba i prodej kovářských prací, ochutnávky keltské kuchyně, soutěže v tradičních keltských disciplínách
Účinkující V. festivalového ročníku - 2008 : Stopangin
Skupina STOPANGIN byla založena počátkem roku 1997. Původní sestavu tvořili následující členové:
Jiří Švihálek - zpěv a kytara, Honza Rybka - kytara, Libor Šimek - baskytara, Petr Dostál - bicí Zpočátku šlo spíše o to vůbec se sehrát. Kapela tehdy hrála maximálně jednoduché převzaté skladby, aby se to podařilo. Šlo o české písničky od skupin jako Olympic či Katapult, došlo však i na Jirku Schelingera a na jednodušší věci od Arakainu. Již tehdy však byly pokusy o vlastní tvorbu, která byla pro kapelu přece jen lákavější a není tedy divu, že právě ta se stala cílem. Za zmínku stojí i skutečnost, že nejednu vlastní skladbu z té doby hraje STOPANGIN dodnes (i když zpravidla zdaleka ne v původní podobě). Jejich tehdejší hudební styl nelze zřejmě označit přesněji, než "český big-beat". Rozhodně nešlo o nic "těžce originálního". Důraz byl kladen na celkovou melodiku a jednoduchou rytmiku, což kapele vydrželo dodnes. Těžká doba
www.idsystem.cz/mj/tezkadoba Těžká doba je kapela, která se komíhá někde na pokraji rocku, blues, folku, reggae, punku a jiné příjemné muziky.
Těžká doba hraje styl nazvaný Malinovská lidová. Tento styl vzniknul na zahradě restaurace U Malinů, a to tak, že jsme začali hrát písničky, které nás baví, bez ohledu na jakákoliv jiná měřítka. Hrajeme tedy především pro svou vlastní zábavu, ale tu a tam je možné nás zaslechnout i veřejně. Nejblíže tomuto stylu stojí asi Čundrgrunt, se kterým kdysi objížděl Vladimír Mišík se svými kamarády česká a slovenská města. Těžká doba má obsazení, které takřka vylučuje přesné kopírování převzatých skladeb, takže spolu s působením sklerózy a nutností improvizace většinou vznikne něco nového, jiného a občas i zajímavého, zvláště při dobré hvězdné konstelaci. Těžká doba hraje v současné době v tomto obsazení: td Nikola Brasko – Praha
alternativa, folk, elektronika
Nikola Brasko je electro-písničkářem, jehož skladby jsou charakteristické výraznou a spontánní poetikou. Leitmotivem jeho písní je značná míra punkového sarkasmu, parafrázujícího folkové kořeny, se zřetelným důrazem kladeným na významovou složku textů. Interpret je autorem hudby i textů všech písní. Základním stavebním kamenem jeho hudební tvorby zůstává akustická kytara, ovšem část skladeb je dotvářena pomocí zvukových samplů. To vše dohromady přináší zcela neotřelý antifolkový sound
Dlouhý vlasy & kratky rozum – Letohrad
První kapitola historie uskupení předcházejícího výsledku "Dlouhý vlasy & kratky rozum" se začíná psát na konci léta roku 2005, kdy si bratři v triku (každý v jiném) kupují své nástroje. Spolu s nástroji přichází snaha naučit se na ně hrát, a co víc, snaha hrát něco vlastního (obě zatím trvají...) Po několika měsících hledání sama sebe a po experimentech například s Márou, kytarystou Šakajady, se ustaluje bratrské autorské duo - Martin na elektrickou kytaru a Jakub na kytaru basovou.
Záhy ovšem zjišťují, že toto obsazení není zcela dostačující a tudíž začíná hon na další členy budoucí kapely. Ke kytarovému duu se v únoru 2006 připojuje Libor Vlček se svými bicími nástroji a s novou zkušebnou, která uskupení stále slouží. Nad triem ale víří nepříjemná otázka: Kdo nám bude zpívat? A protože se do toho nikomu nechce, přichází úkol sehnat pokud možno kvalitní zpěvačku. A ta na sebe nenechala dlouho čekat... Poprvé se bratrské duo s Káťou setkává na koncertě Karla Plíhala, kterému tímto děkujeme. Toto setkání ovšem ještě nebylo to osudnéZásadním se stává až setkání na akci nazvané Súva-fest, na které je jak Káťa, tak mladší z dua bratrů v triku (samozřejmě, že má triko od minula vyprané). Ten v ní rozpoznává talent, a tak se následujícího dne chopil šance a nabídl jí místo zpěvačky. Dne 10.3. Káťa přijala, čímž se sestava kapely stává kompletní a od té doby neměnná. Poslední, co začínajícímu uskupení chybí, je název, což se ukazuje jako celkem vážný problém. Po měsících fungování beze jména, nebo pod dočasnými jmény dochází k řešení zkouškou bez nástrojů v hospodě U Šestáka, ze které nikdo nesmí odejít před ustanovením názvu. Po několika hodinách bádání se z bezejmenného uskupení stává 20.8.2006 kapela s názvem "Dlouhý vlasy & kratky rozum". Po měsících tvoření a zkoušení seskupení v říjnu 2006 nahrává své první (a zatím jediné) pětipísňové Demo CD. Krátce poté, 4. listopadu, se uskutečnil první koncert – v letohradském Centru pod střechou vystoupily „Dlouhé vlasy“ spolu se Šakajadou. Na tento festiválek pak navázalo několik dalších vystoupení. Mezi ty významnější se rozhodně řadí koncert v dubnu 2007 v hradeckém Central Music Baru, kde jsme nic netušíce byli nahráni, za což vděčíme Lukášovi „Kocíku“ Kociánovi. Tak vzniklo CD „Živě z Baru“, které je zatím posledním počinem kapely. Ladislav Škrdla + Karel Bárta (akust.kytara a el. kytara) - Ústí nad Orlicí/Praha
Začátky jeho působení jsou spojeny s bigbeatovými kapelami. Postupně se však jeho tvorba soustředila více na folkovou hudbu, kde mohou více vyniknout jeho trefné, ironické, zábavné i poetické texty. Jeho písně jsou navíc podávány nezaměnitelným, silným hlasem, který dovoluje dát projevu dynamiku a napětí. Tento cit pro text, zpěv a stylově bohaté aranžmá z něj udělalo zralého písničkáře, který na svých koncertech zaujme posluchače. L. Škrdla píše hudbu a texty nejen pro sebe, ale i pro různé kapely a divadla. Po vydání CD Tisíc tváří I, Tisíc tváří II s kapelou JJ´s Tooling Band, a příspěvku na desky Fine rock music 6 a 7, mu vyšlo v létě 2007 sólové CD Pootevřené dveře. L. Škrdla byl na Janouškově Ústí v r.2007 „objevem festivalu“. Vystupuje buď sólově (s akustickou kytarou), nebo za doprovodu Karla Bárty (el. kytara). Jeho repertoár si stylově přizpůsobuje podle toho o jakou akci se jedná. Hraje na vernisážích, klubech, recitálech, koncertech a festivalech. Délka jeho programu se pohybuje v závislosti na typu pořadu mezi 15 a 120 minutami.
Jet Beat
Absolvovali jsme několik více či méně úspěšných "hraní" (ani se to nedalo nazvat koncertem) v programové kavárně Sedmička v Pardubicích a dokonce i několik plesů. Repertoár se stále posouval spíš k bigbítu a mí drazí kolegové se nechali konečně přesvědčit, že sixties a seventies je ta pravá muzika. Tento směr potvrdilo i druhé, velmi komické vystoupení v Brozanech, kde se z očekávané vesnické bigbítové zábavy vyklubal sraz místních zahrádkářů. Všechna čísla zavánějící lidovou písní, či lacinými módními hitůvkami (já jsem měl stejně radši psát jen ty recenze) byla nemilosrdně vypuštěna, vyloučena a vyškrtnuta z repertoáru. Pod hlavičkou "Beatles revival" jsme jako hosti vystoupili na pardubické Portě 1994, kde nás poněkud méně bigbítově zaměřené obecenstvo překvapivě dobře přijalo a kde jsme "... zpestřili atmosféru (Pernštejn)". To už se s námi pomalu loučil Míra Havlíček, který se konečně začal věnovat studiu a hlavně klubu A pardubických VŠ kolejí. Tam jsme toho za těch pár let odehráli hodně, hrálo se nám dobře a publikum bylo vždycky skvělé. Kromě klasických revivalů jsme začali produkovat i vlastní skadby, vycházející z klasického rocku. Přichází Zdeněk Mašek, muž z bezednými plícemi a beznadějně tvrdnoucími játry, ďábel rockového saxofonu a svého času slibně se rozvíjející autor a zpěvák. Postupně jsme se "prohrávali" nejrůznějšími plesy, zábavami, kluby a doma nahrávanými pokusy o demo. Jako blesk na nás (na veřejnost né, stejně nás pořádně nikdo nezná) zapůsobila zpráva, že Tomáš Pirkl opouští Jet Beat. Odejel na dva roky za moře, vznikla o tom píseň Australian Sky, ale hlavně přišla posila v podobě Petra Nováčka, člověka, který nejdřív nechtěl a pak chtěl a tím nám vlastně zachránil krk. V této sestavě jsme hráli čtyři roky a v této sestavě jsme taky v říjnu 1999 natočili ve studiu Dave v Ledči nad Sázavou naše první skutečné demo Summerday Blues. Po natočení dema zavládla v kapele menší krize a skepse, které však byly vystřídány euforií, protože se nám konečně podařilo proniknout na pražská pódia. Začali jsme pravidelně hrát na kolejích v Podolí a hlavně v klubu Triffid, co je dneska Vagon. Vrcholem našeho snažení bylo vystoupení v Lucerna Music Baru. Začali jsme se poněkud více soustředit na revival a na zkoušení a tvorbu původního repertoáru nezbývalo tolik času. Bubeník Ondra na rok přesídlil do německého Chemnitzu, odkud se pravidelně vracel na koncerty a občas i na zkoušky. Jeho expedice nám zajistila řadu příznivců u našich západních sousedů. V dubnu 2001 se Petr Nováček s konečnou platností rozhodl ukončit svoji čtyřletou spolupráci s námi a v červnu 2001 byl oficiálně nahrazen Martinem Hrdinou. Martinovo účinkování nemělo dlouhého trvání (odehráli jsme jen jeden koncert v Praze v klubu Vagon) - asi jsme každý očekávali od společného hraní něco jiného. Proběhlo několik neúspěšných pokusů přemluvit Petra, aby ještě chvíli zůstal, a dokonce byl osloven bývalý člen kapely Tomáš Pirkl, který dosud žije s rodinou v ústraní a nechce o vzrušujícím světě bigbeatu ani slyšet. Naštěstí zapracoval Zdeněk a přivedl Richarda Roučku z pardubické art-rockové kapely The Silver Rain. Všichni jsme doufali, že stříbrný déšť bude osvěžením po dusném létě..Richard do Jet Beatu skutečně osvěžení přinesl, ale jak už to bývá, neměl dostatek času, aby se naplno věnoval oběma kapelám. Odehráli jsme za rok a půl spolupráce několik velmi dobrých koncertů, ale bohužel jsme se ani nestihli vrátit ke všem původním jetbeatovským skladbám. Richard se rozhodl věnovat všechen čas svým Silver Rain a Zdeněk Mašek se stále více angažoval v další pardubické kapele Volant. Ačkoliv tu byla řada příležitostí k vystupování, museli jsme je paradoxně odmítat. Neuskutečnilo se ani plánované natáčení dalšího dema. S kapelou to opět vypadalo všelijak, hledalo se, přemýšlelo se a nakonec opět pomohla náhoda. Jarda Fiala původně hledal spoluhráče na akustickou kytaru a nakonec našel hned několik spoluhráčů na nástroje vesměs elektrifikované. Do kapely rychle zapadl, hbitě nacvičil repertoár a začal skladatelsky spolupracovat na novém původním materiálu. Zbývá dodat, že někdy na jaře 2003 (nikdo to neví přesně) se z kapely vytratil Zdeněk Mašek. Tehdy nezbývalo než parafrázovat název jednoho z alb kapely Genesis na And Then We Were Five. Doufali jsme, že nedopadneme jako těch deset malých černoušků! Uplynulo několik měsíců a vše nasvědčovalo tomu, že budeme mít dostatek materiálu i elánu k natočení druhého dema. Byl již stanoven termín nahrávání, skladby byly vybrány, ale nakonec se nic z toho neuskutečnilo. Došlo totiž k velkému třesku. Asi by nebylo dobré na těchto stránkách vypisovat z jednoho subjektivního pohledu vše, co se na jaře roku 2004 stalo. Dlouholetí členové kapely měli velmi protichůdné názory na to, kolik času si hraní vyžaduje a jak často je nutno se věnovat zkoušení a věcem kolem kapely. Ne všichni si tenkrát plnili svoje úkoly a "výsledky" na sebe nedaly dlouho čekat. Po dohodě byl Radim Novotný nahrazen Davidem Plškem, protože Radimovo časové vytížení už bylo příliš náročné a prakticky by nebylo možné se domluvit na zkoušce, kde by se sešli všichni členové. Tím však spory neskončily. Došlo k dalším názorovým rozdílům ohledně vystupování, prezentace kapely na plakátech a webu a dalším neshodám. Převážná většina osazenstva chtěla činnost zintenzívnit, zvýšit počet vystoupení a klást větší důraz na původní repertoár. Na základě rozhodnutí zbytku kapely odešel v září 2004 Jan Zeman a za něj přišel do sestavy Marek Horčic, který se o Jet Beat zajímal od samého počátku a v pradávných dobách s některými současnými i bývalými členy hrál. Kruh se tedy symbolicky uzavřel a po půl roce, kdy se spíš diskutovalo než hrálo, bude snad opět čas na muziku.
LUS3 pistol – Praha
LUS3 už mají na klubové scéně něco pátků přeskákáno a zdá se, že ať chcete nebo ne, na konečném vyznění nahrávky se to projeví. Třípísňový novinkový singl představuje toto kvarteto jako v podstatě suverénní partu, která má svůj mix kytarovky s prvky elektroniky zmáknutý. Už dávno se nepotýká s problémy začínajících kapel a svůj um dokáže rádně zhodnotit. Trojice skladeb je poměrně vyrovnaná, přesto - dvě zbývající přeci jenom dostoupaly o pár schodů výše než titulní song Pistol. U True Rain spočívá vnitřní kouzlo především v refrénu, ale pozornost vzbuzuje už rozjezd kláves a vemlouvavého hlasu vokalistky Majdy Ambrožové. Napětí se daří stupňovat, až exploduje právě ve vygradovaném refrénu. To nejchytlavější a nejenergičtější se ale skrývá na samém začátku. Píseň Primal Dirty Fuck má nepochybně znaky klubového hitu. Zajímavé vystavěnou vokální linku a doprovod valící se kytarové mašiny podpořené účelnými záblesky kláves. Jednoznačně nejzapamatovatelnější pecka aktuální, zde hodnocené várky nahrávek. LUS3 mají, soudě podle těchto skladeb, slušně nakročeno na cestu nahoru a dál.
Dolly Bus Band – Letohrad
Kapela DOLLY BUS BAND vznikla jako alternativní art-rocková formace v roce 1997. Během posledního období koncertuje na mnoha místech v ČR (Praha, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Olomouc, Litomyšl…) , a v zahraničí (Polsko – Krakov, Německo – Drážďany). Repertoár je tvořen pouze vlastní tvorbou.V roce 2001 vydává kapela svoje první demo CD s názvem Live 2001. O dva roky později, tedy v roce 2003 kapela vydává své druhé demo CD s názvem Easy. Na podzim roku 2005 Dolly Bus Band křtí v pražském klubu Roxy promo CD a videoklip k titulní skladbě tohoto CD Death is shee? – CD nese stejný název.
Kapela v roce 2005 obsadila třetí místo v hudební soutěži Skutečná liga. Na první polovinu roku 2006 se ve spolupráci s Daví Production, N.S.E.F. a hudebním vydavatelstvím Bohemia Music Servis připravuje vydání prvního oficielního CD a natočení nového videoklipu Quanti minoris - Brno
středověký pouliční bigbít
Repertoár Q.m. (s.p.b.) tvoří zhudebněná poezie středověkých autorů (většinou anonymních, ale i známých jako např. F. Villon). Hudba je vlastní a je pouze inspirována hudbou z přelomu středověkou a novověku. Pro podpoření autentické atmosféry jsou i zde ( stejně jako v akustické podobě na CD Quanti minoris – Vaganti) použity skladby nebo části skladeb mistrů tohoto období, např. John Dowland ( anglický loutnista, 16.stol.), J.S. Bach apod.
Melodická linka s nosným středověkým prvkem za použití replik historických nástrojů je přepasírována přes rockový základ. Výsledkem je sice stylově hůře zařaditelný hudební směr, ale o to je zajímavější svojí barevností zvukovou (gemshorn, křivý roh, zobcové flétny, píšťala s měchuřinou, chalumeaux, příčná flétna, loutna), ale i rytmickou ( kromě tradičních 4/4 a 3/4 také 6/8, ale i méně používaných 10/8 a jiné …veselé… ). Žánrově lze Q.m. ( s.p.b ) zařadit jako historizující folkrock s keltskými kořeny. Za nejvystižnější označení lze považovat hradní podobu rocku, tedy „hradrock“. Tato hudba zapadne stejně dobře do prostředí hradů a zámků, tak i na pódia folkových, rockových, ale i etno a worldmusic festivalů. Futurum – Brno
Prazáklad Futura můžeme hledat již v amatérské skupině Regenerace, kde se spolu poprvé setkali zpěvák, skladatel a klávesista Roman Dragoun a kytarista Miloš Morávek. Po čase na sebe opět narazili v kapele Progres II, kde již Miloš několik let působil. V roce 1983 se shodli na tom, že je již neuspokojuje hraní "pinkfloydovsky" orientovaných kompozic a založili společně s bubeníkem a Dragounovým souputníkem a kamarádem z dětských let Honzou Seidlem (skupina bří Seidlů, Pumpa...) kapelu Futurum. Do party ještě vzali mladého talentovaného kytaristu Emila Kopřivu, který na sebe upozornil již v kapele Synkopy. Výjimečná muzika Futura, která byla v dobrém slova smyslu ovlivněna kapelami jako Talking Heads, U.K. nebo King Crimson, představovala na tehdejší šedé české hudební scéně přímo zjevení. Vedle Dragounova expresivního zpěvu, jemuž se dostalo ocenění v podobě ceny za mimořádný pěvecký výkon na festivalu Vokalíza 1983, to byla právě Morávkova brilantní kytara, která dodávala celkovému soundu kapely onen nezaměnitelný podivuhodný zvuk ne nepodobný "crimsonovskému" čaroději Roberu Frippovi (jako jeden z prvních u nás, ještě s Radimem Hladíkem, používal Miloš Morávek kytarový syntezátor).
Progres 2 – Brno /PROGRES 2 v náhradním termínu - vstupenky festivalové platí !!/
bigbeatová legenda
27.4.2008 Vracím se ještě k první schůzce fan klubu Progres, která proběhla 12.dubna v Ondřejově. Bylo to fakt perfektní, dík moc všem, kteří na setkání přijeli, velký dík patří Romanovi Šulovi, připravil všechno bezvadně.
Samotný nápad, setkat se na slavné hvězdárně, jsme všichni dost ocenili. Romanův odborný výklad během prohlídky celého areálu, do kterého se takto asi nepodívá každý, nás pak všechny taky potěšil. Noční pozorování hvězd - odskočili jsme později už z místní hospody - bylo naprosto úžasné. Celý dlouhý večer (někteří vlastně celou noc) jsme se ale taky bavili hodně o muzice, o tom, co asi od kapely očekáváte, o co byste měli největší zájem, co vám chybí. Celkem jsem si ověřil, že vaše představy odhaduju většinou docela dobře, bohužel je ale pak někdy nejsme s kapelou schopni zcela naplnit. Stále se ale snažím a hledám nová řešení. I letos, ve čtyřicátém roce od vzniku Progress Organization a ve třicátém roce od premiéry rockové opery Progres 2 - Dialog s vesmírem. Dostáváme se tedy k tomu, co vás asi dnes nejvíc zajímá, naše nejbližší koncertní plány i termíny. Po dlouhých diskusích uvnitř kapely, jsme se nakonec až hlasováním rozhodli nevracet se k realizaci celého Dialogu (nebudu samozřejmě prozrazovat kdo a jak hlasoval, ale výsledek je jasný: nevstoupíš dvakrát do stejné řeky...). Pravděpodobně hlavní koncert k našemu kombinovanému výročí proběhne v Brně 7. října. Doufám, že se podaří sezvat všechny (nebo snad aspoň většinu) bývalých spoluhráčů ze všech období Progress Organization i Progres 2 a vystoupit tak ve všech sestavách s hudbou ze všech našich alb. (Celou naši diskografii se už podařilo vydat v reedicích na CD). Protože se nám podařilo taky shromáždit i část vizuální složky Dialogu, zahrajeme pravděpodobně i část Dialogu v původním audiovizuálním zpracování. Koncert natočí Česká televize pro své vysílání. Živý záznam bude taky vydán na DVD. Říjen je vůbec dost nabitý, měli bychom se zúčastnit "Megatour - československé legendy 60-tých let" (Košice,Ostrava, Brno, Bratislava, Praha - namátkou: Matadors, Synkopy, Prúdy, Modus, Collegium Musicum, Blues Five). Už jsem zmiňoval, že máme nové agenturní zastoupení. Já sám už prostě nejsem schopen sladit roztříštěné termíny jednotlivých muzikantů, kdy každý hraje i s několika dalšími kapelami, s termíny pořadatelů. Zastupuje nás agentura Joe´s Garage a budeme se snažit kumulovat naše vystoupení vždy aspoň do týdenních shluků. Termíny koncertů budou uvedeny jako dřív v rubrice koncertů. Během letošního podzimního turné zahrajeme ještě v Plzni, Karlových Varech, Mostu, Třebíči, Havířově a Uherském Hradišti. Protože do té doby mám osobně docela volno, budu se věnovat několika vystoupením s Bronzem, na podporu reedičního CD, které vyšlo nedávno. V klubech budu taky častěji vystupovat s akustickou sestavou VKV. S tou vydáváme právě u Indies "živák" z koncertu ve Staré pekárně. O tom samozřejmě ale víc na mé osobní stránce. S Progres jednáme ještě i o vystoupeních na některém z letních festivalů, jakmile budu vědět, oznámím včas termín. Tak se mějte hezky a těším se na setkání na některém z našich vystoupení. Pavel Váně Účinkující IV. festivalového ročníku - 2007 : Dědovy blechy - Choceň
www.dedovyblechy.ic.cz
Gauri Shankar - Žamberk www.gaurishankar.wz.cz
Melmac space Orchestra - Letohrad Spolčení hlupců - Teplice
www.spolcenihlupcu.wz.cz
Atarés - Praha www.atares.cz
Tua Borta - Praha www.tuaborta.cz
TiDiTaDe - Praha www.tiditade.cz
Tumbalajka - Německo Trio de Janeiro - Litomyšl
www.triodejaneiro.wz.cz
Frgál - Olomouc www.frgal.cz
G8 Transglobal - Praha www.g8band.net
Zita Honzlová - Praha www.myspace.com/zitahonzlova
České klarinetové kvarteto s Alanem Vitoušem - Praha www.clarinet.cz
Pod Černý vrch - Praha www.podcernyvrch.cz
taneční vystoupení - Romská 14 - Ústí nad Labem Lachtaní divadlo Honzy Kovaříka - Praha Radim Hladík & Blue Efekt
www.blueeffect.cz Hoochie Coochie band
Atomic blues band
Blues Inside
Taliesyn
www.taliesyn.cz Expedice Apalucha
http://lachtani.zubr.info
Divadlo Půlnebí Praha Účinkující II. festivalového ročníku - 2005 : [Přejít do fotogalerie - dokumentace - ročník 2005] The Bottlewash Band
http://www.hightime.cz CELTIC CROSS http://www.celticcross.wz.cz MARW http://www.marw.cz Těžká doba Karla Pokorného http://www.idsystem.cz/mj/tezkadoba DIVOJ - Divadlo Vojtěcha Jarníka http://www.divoj.cz Lachtaní divadlo Honzy Kovaříka http://lachtani.zubr.info Divadlo SPUTNIK Účinkující I. festivalového ročníku - 2004 : [Přejít do fotogalerie - dokumentace - ročník 2004] The LUMBERJACK BOYS - bluegrass
kapela vznikla pouze po dobu konání festivalu
Těžká doba Karla Pokorného - blues rock
http://www.idsystem.cz/mj/tezkadoba/index.htm Melmac space orchestra - bigbeat
www.webpark.cz/melmac Dým Mariána Dočadila - rock www.dym.cz Krize - rock http://www.krize.altre.cz Sedum Ryb - rock http://sedumryb.wz.cz 1.-3. ročník festivalu: Karel Pokorný z kapely Těžká Doba, 4. ročník festivalu: dvojice Káča a Michal,
5. a 6. ročník: opět Káča, 7. ročník: Jan Pokorný, 8. ročník: Petr Žitný, 9. ročník: Jan Pokorný,
od 10. ročníku pak: Tomáš Stejskal Jarda Mikyska - zvukař pro rok 2018, http://www.mikesound.com/
___________
Lukáš Faltus - Ášek Music Records, Kunčice 219, Letohrad, e-mail: lukas.faltus@asekmusic.net , www.asekmusic.net
|